Bestilling

Slik ser Taxifix-appen ut

Tilgjengelig på telefon 03223 døgnet rundt

Våre hyggelige kundebehandlere er behjelpelige og finner løsninger for deg hvis du har spesielle ønsker for turen. Vi hjelper deg med barnesete, ekstra bagasjeplass, astma- og allergibil, varekjøring, lav bil eller andre behov du skulle ha. Siden ikke alle våre biler tilbyr slike tjenester anbefaler vi at du beregner ekstra god tid fra du bestiller bilen til du skal hentes.

Ringetakst varierer etter hvilket mobilabonnement du har. Femsifret nummer har vi for at det skal være enkelt å huske nummeret vårt når du er på farten. Ønsker du å ringe oss på vanlig nummer kan du også det. Da ringer du 22 38 80 90.

Fra utlandet

Ringer du oss fra utlandet er telefonnummeret +47 22 38 80 90.

Du kan forhåndsbestille

Du kan planlegge reisen og forhåndsbestille turen. Taksameteret vil stå på frammøtetakst frem til bestilt klokkeslett, og deretter slår sjåføren taksameteret over på kjøretakst. Sjåføren vil også slå over på kjøretakst dersom du setter deg inn i bilen før avtalt hentetidspunkt.

Avbestilling av tur

Avbestilling av en forhåndsbestilling må skje senest 30 minutter før avtalt hentetidspunkt. Hvis turen ikke blir avbestilt innen denne fristen må kunden betale minstepris. Direktebestilte biler kan ikke avbestilles, og kunden må betale gjeldende minstepris for oppmøtet.

Vårt kundesenter har døgnåpent. Du får svar på telefon hos oss døgnet rundt. Vi samarbeider med Oslo Taxi for å levere så effektive kundesenterløsninger som mulig.

Enkelt med appen Taxifix

Med Taxifix kan du enkelt bestille drosje fra smarttelefonen din.

Alle brukere må registrere seg første gang de tar i bruk Taxifix. Dette for at vi skal vite at det er rett person vi kommuniserer med, og at mobilnummeret ikke blir misbrukt.

Finn henteadresse og velg biltype

Før bestilling legger du inn hvilken adresse du skal hentes fra. Du kan også velge biltype. Ved hjelp av GPS søker appen automatisk opp adressen du befinner deg på. Du kan også skrive inn adresse eller sted (f.eks en restaurant eller bedrift) i adressefeltet.

Bekreft bestillingen

I neste steg har du mulighet til å legge inn hvor du skal, og eventuell informasjon om hentestedet. Her er det kun plass til en kort beskjed ala “Står i rundkjøringen” eller “Innkjøring fra xx gate”. Ønsker du å forhåndsbestille velger du dette ved å trykke på klokke-ikonet og endre innstillingen fra “Nå” til tidspunktet du ønsker taxi. Du kan velge å betale i bilen, eller du kan betale i appen ved hjelp av Vipps eller et betalingskort som du har lagt inn på forhånd.

Bestillingsbekreftelse

For å bestille, trykker du “bekreft”. Du vil nå motta to bekreftelser; Først en bestillingsbekreftelse og deretter aksepteres bestillingen fra bilen som skal hente deg. Begge bekreftelsene kommer i appen. Bestillingen kan kun avbrytes frem til en taxi har tatt turen. Når en taxi er på vei vil taxiens løyvenummer vises i appen. På kartet kan du følge taxien mens den er på vei til deg.

I etterkant av turen vil dine kvitteringer vises i appen.